Oven på PostNords farvel: Sådan tegner fremtiden sig for husstandsomdelte reklamer

Aarhus, 23. maj 2017
Kl. 12:00 - 15:00
Adresse: GroupM, Aarhus, Europaplads 2, 3. sal

&

København, 8. juni 2017
kl. 9:00 - 12:00
Adresse: GroupM, Kresten Bernikows Gade 1, 4. sal 

Den 8. marts meddelte PostNord, at man reelt vil forlade markedet for adresseløse forsendelser. Denne drastiske melding medfører, at en lang række detailkunder står foran at skulle skifte distributør. I en periode med flere spørgsmål end svar leverer et panel af eksperter deres syn på udviklingen og en markedssituation, der kan nærme sig et de facto monopol.

Vi opridser de sandsynlige scenarier for fremtiden og giver bud på, hvordan man som detailvirksomhed kan forholde sig til bl.a. prisstigninger, kanalens relevans og rentabilitet, manglende forhandlingskraft og fair aftaler. 

Det får du med hjem:
  • Afklaring om konkurrence situationen
  • Sådan forholder du dig til monopoler eller monopollignende tilstande
  • Løsninger til hvordan du håndterer prisstigninger
  • Løsningsideer til håndtering af fremadrettede portoaftaler

Velkomst og status
v/Direct Manager m/SIX A/S og fadder til Husstandsomdelt.dk, Claus Holm

Status over den nuværende situation. Muligheder og trusler, der er opstået oven på forandringerne i udbuddet af distribution af husstandsomdelte reklamer. Claus vil komme ind på faktorer som hvad man skal lægge mærke til i sine aftaler for at kunne sikre sig fleksibilitet, samt om sandsynligheden for prisstigninger og nye mulige distributører på markedet.

Konkurrencelovgivningen i relation til monopolisering
v/Kontorchef i Konkurrencestyrelsen, Michael Christian Høg Riis 

I flere år har konkurrencestyrelsen overvåget markedet for husstandsomdelte reklamer og været involveret i flere afgørelser på området. Uden at kunne udtale sig om konkrete sager vil Michael skitsere, hvordan en virksomhed, i tilfælde af der kun er en leverandør i markedet, kan benytte konkurrencereglerne til at sikre, at konkurrencen ikke begrænses?

 

Hvor følsom er husstandsomdelingers rentabilitet i forhold til øvrige kanaler 
v/Dir. Kristian Toft, Data Intelligence 

Kristian har i mange år arbejdet med salgsmodelleringer og måling af mediekanalernes betydning for salget i detailhandlen. Indlægget vil handle om den nuværende effektivitet og ROI af tilbudsaviser, samt hvad der kan forventes at ske ved eventuelle prisstigninger på kanalen.

 


Intelligent omdeling som problemløsning
v/Direktør Thomas Lind, m/SIX 

Thomas har i over 15 år arbejdet med relevans i omdelingen af adresseløse forsendelser: Han viser, hvordan man løser eventuelle prisstigninger med øget relevans i omdelingen og generelt øger rentabiliteten gennem intelligent omdeling.

 

Seminaret henvender sig til marketingdirektører, marketingchefer og assistenter ansat primært i detailbranchen, men andre som har interesse for adresseløse husstandsomdelinger som kanal kan også får stor glæde af seminaret.

Seminaret er gratis
Ring: 31 41 50 78 eller email info@husstandsomdelt.dk for øvrige spørgsmål