QUIZ

Hvad ved du om husstandsomdelinger?

Test din viden – tryk på “NEXT”

.

.

Question #1: Hvor mange husstande kan der teoretisk omdeles til?

Dit svar er forkert. Posten kan uddele til ca. 1.370.000 husstande, derfra kan man tilkøbe FK permissionsprodukt på 650.000 husstande som er en andel af nej tak puljen, men som har givet tilsagn om at modtage reklamer alligevel. Den teoretiske mulighed for at nå ud til danske husstande er derfor ca. 2.070.000 husstande.

Question #2: Hvor mange % af danske husstande når Postnord ud til?

Question #3: Hvor er Nej Tak andelen størst?

Storkøbenhavn er den landsdel som har flest husstande der siger nej tak. Det er der mange grunde til og hvis man ønsker at vide det helt konkret, så følg med i opdateringerne fra husstandsomdelt.dk

Question #4: Hvor er der færrest nej tak til reklame?

I Nordjylland elsker man sine reklamer. Der er nogen gange lidt langt til butikkerne og derfor er det godt at være forberedt på de gode tilbud. Husstandsomdelte reklamer modtage helt op til 90% i nogle postnumre.

Question #5: Kan man reklamere gennem husstandsomdeling overfor husstande der har sagt nej tak til reklamer?

Jo man kan. Der er forskel mellem at sige nej tak til reklamer og nej tak til gratisaviser. Gennem gratisaviser kan du nå ud til 20-25% af de husstande som har sagt nej tak til reklamer, men som gerne vil modtage gratis aviser. Kontakt os og hør om dine muligheder for at eksponere dig overfor dem.

Question #6: Kan du kombinere indstik og husstandsomdelinger og stadig undgå dobbelt dækning?

Det kan man, men det er kun Politiken og Jyllandsposten hvor det er muligt. I et samarbejde med GroupM er der åbnet for den mulighed at et indstik til en abonnent ikke vil ramme en husstand der i forvejen har modtaget indstikket adresseløst.

Question #7: Konverteringer afhænger af mange ting og ændrer sig over tid, men hvilket interval betegnes om OK for en husstandsomdeling?

Konverteringer afhænger af det kreative oplæg og i GroupM håndterer vi hele processen inklusiv kommunikation. I de tilfælde har vi ofte talt vores konverteringer i procenter og ikke promiller. Normen er, med den rette optimering at vi skal ligge mellem 0,5 -0,7% som minimum. Ligger vi over er det godt, ligger vi under er det skidt. Vi ligger som regel over og ligger vi under, optimeres der yderligere på omdelingen. Men call to action og indhold bærer langt over 50% af successeen.

Question #8: Kan jeg trække mine eksisterende kunder ud af en husstandsomdeling?

Posten og Conzoom rummer muligheden for at trække kundeadresser ud af omdelingsadresserne for dermed at undgå eksisterende kunder eksponeres for nye tilbud.

Question #9: Kan jeg sende adresseløst og husstandsomdelt til helt bestemte adresser?

Du kan godt indlevere en kundefil og få dit materiale med i en adresseløs husstandsomdeling. Du kan bare ikke skrive navn på skrivelsen. Det er en god billig måde at informere sine kunder på uden at skulle betale en dyr porto. Du kan kontakte os og høre om priser på denne service

Question #10: Hvilken af disse ting kan ikke lade sig gøre?

Det er ulovligt i Danmark at skelne mellem køn. Man kan derfor ikke udsende til kvinder mellem 30-50 år.

Question #11: Hvilken kanal er den bredeste i Danmark

Husstandsomdelinger er den bredeste kanal der findes i Danmark. 1.370.000 husstande modtager reklamer via Postnord og ekstra 650.000 nej tak plus husstande modtager via FK. Der er langt ned til nr. 2 på listen som er dr.dk - ikke nævnt her -

Question #12: Kan man binde husstandsomdelinger og digitale kampagner sammen om den samme husstandsklassifikation

Det kan man - Conzoom er en statistisk spejling af danske husstande og den samme klassifikation går igen i Conzoom Digital. Man kan derfor arbejde med print og digitale kampagner ud fra den samme forbruger klassifikation - Det er meget smart og du kan høre mere om det på husstandsomdelt.dk

next

.

.