QUIZ

Hvad ved du om husstandsomdelinger?

Test din viden – tryk på “NEXT”

.

.

Question #1: Hvor mange % af danske husstande når FK ud til?

FK når ud til 1,38 millioner modtagere adresseløst og 650-700.000 modtagere der har givet permission til enkelte annoncører om modtagelse af deres reklame. I alt bliver det 74% af de danske husstande der omdeles til. 50% direkte og 24% indirekte gennem Nej Tak Plus.

Question #2: Hvor er Nej Tak andelen størst?

Storkøbenhavn er den landsdel som har flest husstande der siger nej tak. Det er der mange grunde til og hvis man ønsker at vide det helt konkret, så følg med i opdateringerne fra husstandsomdelt.dk

Question #3: Hvor er der færrest nej tak til reklame?

I Nordjylland elsker man sine reklamer. Der er nogen gange lidt langt til butikkerne og derfor er det godt at være forberedt på de gode tilbud. Husstandsomdelte reklamer modtage helt op til 90% i nogle postnumre.

Question #4: Kan man reklamere gennem husstandsomdeling overfor husstande der har sagt nej tak til reklamer?

Jo man kan. Der er forskel mellem at sige nej tak til reklamer og nej tak til gratisaviser. Gennem gratisaviser kan du nå ud til 20-25% af de husstande som har sagt nej tak til reklamer. Ligeledes omdeles Nej Tak plus til husstande med nej tak til reklamer. De har blot valgt at være mere selektive og kun give tilladelse til de reklamer de ønsker, men udelukke øvrige reklamer. Du kan også online nå ud til husstande med nej tak til reklame gennem Mine Tilbud.

Question #5: Kan du kombinere indstik og husstandsomdelinger og stadig undgå dobbelt dækning?

Det kan man, men det er kun Politiken og Jyllandsposten hvor det er muligt. I et samarbejde med GroupM er der åbnet for den mulighed at et indstik til en abonnent ikke vil ramme en husstand der i forvejen har modtaget indstikket adresseløst.

Question #6: Konverteringer afhænger af mange ting og ændrer sig over tid, men hvilket interval betegnes om OK for en husstandsomdeling?

Konverteringer afhænger af det kreative oplæg og i GroupM håndterer vi hele processen inklusiv kommunikation. I de tilfælde har vi ofte talt vores konverteringer i procenter og ikke promiller. Normen er, med den rette optimering, at vi skal ligge mellem 0,5 -0,7% som minimum. Ligger vi over er det godt, ligger vi under er det skidt. Dog er budskabet og den kreative udformning af stor betydning. Vores optimering af målgruppe kan dog bringe forsendelsen helt i top præstation.

Question #7: Kan jeg trække mine eksisterende kunder ud af en husstandsomdeling?

FKog Conzoom rummer muligheden for at trække kundeadresser ud af omdelingsadresserne

Question #8: Kan jeg sende adresseløst og husstandsomdelt til helt bestemte adresser?

Dette produkt er midlertidigt ikke til rådighed. Det kan lade sig gøre, men FK har valgt at nedtone produktet i den kommende tid for at fokusere på at udvide og optimere distributionen, samt implementere conzoom.

Question #9: Hvilken af disse ting kan ikke lade sig gøre?

Det er ulovligt i Danmark at skelne mellem køn. Man kan derfor ikke udsende til kvinder mellem 30-50 år.

Question #10: Hvilken kanal er den bredeste for tilbudsaviser i Danmark

Husstandsomdelinger er den bredeste kanal der findes i Danmark. 1.380.000 husstande modtager reklamer via adresseløse forsendelser og ekstra 650.000 nej tak plus husstande modtager permission baserede omdelinger via FK. Der er langt ned til nr. 2 på listen af kanaler. Dog kan man argumentere at samlet set er online kanalen den største, men det giver ikke mening at omtale online markedsføring som en enkelt kanal. Dertil er online medier for diversificerede til at man kan omtale dem som en samlet kanal. Hver medie har deres egne styrker og bredde med vidt forskellig rækkevidde og placering i købsrejsen.

Question #11: Kan man binde husstandsomdelinger og digitale kampagner sammen om den samme husstandsklassifikation

Det kan man - Conzoom er en statistisk spejling af danske husstande og den samme klassifikation går igen i Conzoom Digital. Man kan derfor arbejde med print og digitale kampagner ud fra den samme forbruger klassifikation. Kontakt os for at høre mere

.

.